مطالب روز

ماسک هیدروژلی چیست؟ فواید فوق العاده ماسک هیدروژلی برای پوست

فواید ماسک هیدروژلی چیست؟

افرادی که به مراقبت از پوست و مصرف بهترین محصولات مراقبتی حساس هستند اقرار می‌کنند که هیچ چیز نمی‌تواند مانند یک ماسک هیدروژلی صورت باعث آبرسانی و شادابی پوست ‌شود. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده است که فواید ماسک هیدروژلی چیست؟ فواید ماسک هیدروژلی صورت شامل آبرسانی، تسکین پوست و روشنایی پوست است که به جوانسازی پوست منجر می‌شود و در انواع مختلفی در بازار محصولات زیبایی عرضه می‌شوند.

ماسکهای هیدروژل صورت که به تازگی در بین افراد علاقه‌مند به مراقبت از پوست رواج یافته است، تنها با یک بار استفاده نتیجه شگفت‌انگیز خود را روی پوست نشان می‌دهد. در ادامه مطلب بهتر است بدانیم که فواید ماسک هیدروژلی صورت چیست و چه کاربردی دارد؟ این محصول، در انواع مختلف و با عصاره‌های گوناگونی تولید می‌شود و هر کدام مزایای خودش را دارد.

نکته مهم: برای خرید ماسک صورت در انواع مختلف و انواع ماسک هیدروژلی می‌توانید به صورت آنلاین و حضوری از طریق فروشگاه گلدن فیس اقدام کنید.

مهم‌ترین فواید ماسک هیدروژلی در شادابی پوست چیست؟

گفتیم که ماسک هیدروژلی در عصارههای مختلف و کاربردهای گوناگون وجود دارد. به‌طور مثال از ماسک هیدروژلی گل رز برای درمان جوش و از ماسک هیالورونیک اسید برای خشکی پوست استفاده می‌شود. با انتخاب درست و شناخت نوع پوست خود می‌توانید از مزایای انواع ماسک هیدروژلی صورت بهره‌مند شوید. در ادامه با مهم‌ترین مزایای این ماسک آشنا خواهید شد:

  • رفع جوش‌های صورت
  • رفع لک و کک و مک
  • از بین بردن چین و چروک پوست
  • لیفت صورت 
  • افزایش خاصیت کشسانی پوست 
  • ترمیم پوست
  • نرم کننده پوست
  • روشن کننده پوست 
  • بستن منافذ باز پوست
  • جوانسازی پوست
  • مناسب برای انواع پوست 

بایدها و نبایدهای ماسک هیدروژلی چیست؟

مدت لازم برای ماندن ماسک‌های هیدروژلی روی پوست 

بهترین زمان برای قرار دادن ماسک روی پوست حدود 30 دقیقه است، اگر بیشتر یا کمتر از این زمان ماسک روی صورت بماند ممکن است نتیجه دلخواه را کسب نکنید. بنابراین پیشنهاد می‌شود در زمان قرار دادن انواع ماسک صورت صبور باشید و بعد از پایان زمان معین صورت خود را بشویید.

چه زمانی می‌توان از فواید ماسک هیدروژلی استفاده کرد؟

حالا که متوجه شدید ماسک هیدروژلی چیست بهتر است موارد مورد استفاده از آن هم بشناسید. اگر پوست نرمالی دارید به صورت روزانه می‌توانید از ماسک هیدروژلی در منزل یا سالن‌ زیبایی استفاده کنید. در ضمن، بعد از پاکسازی پوست بهتر است از این محصول استفاده کنید.

اما در مواقعی که پوست با زخم و جراحت یا سوختگی دارید بهتر است از استفاده از ماسک‌های صورت پرهیز کنید.

مهم‌ترین نکات درباره ماسک های نوع هیدروژلی

  • از فواید ماسک هیدروژلی، آبرسانی پوست است 
  • این نوع ماسک برای استفاده در اطراف چشم و لب مناسب هستند
  • این محصول، خیلی راحت از پوست جدا می‌شود و نیازی به شستشوی طولانی ندارد
  • برای تقویت بیشتر پوست خود، سعی کنید ماسک هیدروژل خود را خنک کنید. نگهداری ماسک در یخچال میتواند به تحریک میکروسیرکولاسیون و مبارزه با هرگونه پف، قرمزی، خطوط ریز، چین و چروک و سایر نواحی کمک کند.
  • قبل از قرار دادن ماسک هیدروژلی صورت، برای جذب بهتر ترکیبات ماسک، از تونر استفاده کنید

عملکرد ماسک هیدروژلی چیست؟ 

ماسک های هیدروژل‌، دارای رطوبت بالا و خواص درمانی منحصر بهفردی هستند. این محصول، برای احیا و آبرسانی مجدد پوست کار میکنند.

 به عبارت دیگر، هیدروژل به‌عنوان یک محصول آبرسان عمل میکند، استفاده از این ماسکها در روتین مراقبت از پوست باعث بهبود عملکرد سلولی می‌شود.‌

چگونه می‌توان بهترین نتایج را از ماسک‌های صورت بدست آورد؟

با وجود انواع مختلف ماسک هیدروژلی، ضروری است که به دنبال یکی از مواد فعالی باشید که نیازهای خاص پوست شما را برآورده کند. بهعنوان مثال، اگر پوست خشک و کدر دارید، ماسکهای صورت حاوی هیالورونات سدیم یا اسید هیالورونیک را انتخاب کنید که به حفظ رطوبت در سطح پوست کمک میکند. 

از طرف دیگر، اگر به دنبال درخشندگی و روشن شدن پوست هستید، مواد روشن کننده پوست مانند ویتامین C، نیاسینامید (ویتامین B3) و ریشه شیرین بیان را استفاده کنید

رفع چین و چروک پوست صورت و بدن با ماسک 

همانطور که اشاره کردیم یکی از فواید ماسک هیدروژلی ، از بین بردن چین و چروک و جوانسازی پوست است. با استفاده مداوم و انتخاب نوع مناسب ماسک صورت می‌توانید پوستی شاداب‌تر و صاف‌تر داشته باشید.

به طور مثال ماسک‌های هیدروژلی کلاژن ساز و ماسک هیالورونیک برای از بین بردن چین و چروک پوست کاربرد دارند و برای صورت، گردن و پشت دست قابل استفاده هستند.

مطلب پیشنهادی: نخ کلاژن چیست؟ (توضیح خاصیت نخ کلاژن جذبی و کاربر آن)

انواع مختلف ماسک‌ های هیدروژلی 

در انتهای مطلب بهتر است کمی درباره فواید ماسک هیدروژلی و کاربردهای انواع آن بدانیم تا بتوانیم با انتخاب بهترین نوع ماسک که با پوستمان سازگاری دارد نتیجه دلخواه را کسب کنیم.

ماسک هیدروژلی لیمو

ماسک هیدروژلی لیمو با قدرت جذب بالای خود، خواص بسیار زیادی برای پوست دارد. این نوع ماسک با خاصیت خنک کنندگی خود، باعث تسکین التهاب پوست می‌شود. 

  1.  برای روشن کردن پوست
  2. رفع جای جوش و آکنه
  3. لایه‌برداری پوست
  4. کاهش التهاب پوست
  5. سفت کردن پوست
  6. بستن منافذ باز 
  7. جوانسازی پوست
  8.  درمان آفتاب سوختگی

ماسک هیدروژلی صورت آلوئه ورا

آلوئه ورا، خواص بسیار زیادی برای پوست دارد و یکی از محصولات مراقبتی پرکاربرد برای پوست است. این ماسک با خواص فوق‌العاده خود، تاثیر شگفت‌انگیز خود را در اولین استفاده نشان می‌دهد.

  1. مرطوب‌کننده پوست
  2. رفع پوسته پوسته شدن پوست
  3. ترمیم پوست آسیب‌دیده 
  4. درمان سوختگی
  5. رفع خشکی پوست 
  6. پاک‌کننده پوست
  7. کنترل چربی پوست

ماسک هیدروژلی هیالورونیک اسید

اگر پوست خشکی دارید این ماسک هیدروژلی، بهترین گزینه برای شما است. این ماسک با کلاژن موجود در خود باعث مرطوب کردن و سفتی سریع پوست می‌شود. ویتامین‌های موجود در ماسک هیالورونیک اسید، باعث بازسازی پوست می‌شود. 

  1. هیدراته پوست 
  2. جوانسازی پوست
  3. التیام پوست
  4. افزایش خاصیت ارتجاعی پوست 
  5. درمان اگزما و قرمزی پوست
  6. مرطوب‌کننده پوست 
  7. کنترل چربی پوست
  8. پاکسازی پوست

ماسک هیدروژلی چای سبز

ماسک چای سبز، بیشتر برای پوست‌های چرب مناسب است و از ایجاد جوش روی پوست جلوگیری می‌کند. از فواید ماسک هیدروژلی چای سبز، میزان آنتی‌اکسیدان بالای آن است که باعث ترمیم پوست آسیب‌دیده می‌شود.

  1. کاهش سوزش پوست
  2. پاکسازی پوست 
  3. کاهش تورم پوست 
  4. رفع جای جوش
  5. رفع لک‌های پوستی
  6. آبرسانی پوست
  7. درمان بریدگی

ماسک هیدرژولی طلا

این ماسک هیدروژلی، با خاصیت ضدپیری خود برای جوانسازی پوست استفاده می‌شود و در حالت کلی برای انواع پوست کاربرد دارد، همچنین این ماسک طلا، با تحریک تولید کلاژن، تغییر زیادی در ظاهر پوست ایجاد می‌کند.

  1. افزایش خاصیت ارتجاعی پوست
  2. شفاف‌کننده پوست 
  3.  براق‌کننده پوست
  4. لیفت صورت 
  5. خاصیت ضدالتهابی
  6.  سفت‌کننده صورت
  7. جلوگیری از چین و چروک
  8. جلوگیری از ترک پوستی
  9. رفع لکه‌های سیاه و تیره پوست
  10. کاهش التهابات پوستی

عوارض ماسک هیدروژلی چیست؟

قیمت بهترین برند ماسک هیدروژلی در گلدن فیس

در پایان مطلب فواید ماسک هیدروژلی، باید گفت این ماسک، از محصولات موضعی پوست است که فروشگاه گلدن فیس، انواع مختلف آن را در برندهای متعدد عرضه می‌کند

ترکیبات موجود در این ماسک‌ها، باعث ترمیم و بازسازی پوست می‌شود. همچنین ماسک هیدروژلی، بهترین ماسک صورت برای انواع مشکلات پوستی است‌ که فروشگاه گلدن فیس، این محصول را به صورت آنلاین و حضوری عرضه می‌کند، اگر سوالی درباره خرید این محصول دارید کارشناسان گلدن فیس آماده راهنمایی و مشاوره درباره انواع ماسک هیدروژلی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *