آموزش

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟

کربوکسی تراپی چیست؟

آیا می‌دانید کربوکسی تراپی چیست؟ جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی به تازگی در بین افرادی که علاقمند به ترمیم و شادابی پوست خود هستند رواج پیدا کرده است. در این روش با تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست فرایند جوانسازی و ترمیم پوست انجام می‌شود.

تزریق دی اکسید کربن به زیر پوست با استفاده از یک سوزن بسیار ریز انجام می‌شود، با این کار حس کمبود اکسیژن به بدن تلقین می‌شود و شروع به افزایش تولید اکسیژن در قسمت مورد‌نظر می‌کند، در نهایت با افزایش تولید اکسیژن، بازسازی و ترمیم سلول‌های بدن شروع می‌شود.

با وجود این که روش، هیچگونه دردی ندارد اما در حین این فرایند بهتر است از کرم بی‌حسی استفاده شود.

کربوکسی تراپی، جدیدترین روش جوانسازی پوست

نحوه کار دستگاه کربوکسی تراپی

در این روش جوانسازی پوست که برای همه قسمت‌های مختلف بدن کاربرد دارد، یک مخزن دی اکسید کربن به تنظیم‌کننده جریان وصل است، این تنظیم کننده جریان دی‌اکسید کربن که توسط پزشک تنظیم می‌شود با توجه به شرایط هر فرد متفاوت عمل می‌کند.

گاز دی اکسید کربن در این تنظیم‌کننده جریان فیلتر می‌شود و هر گونه آلودگی و ناخالصی در آن استریل می‌شود. برای انجام این شیوه نیاز به بستری شدن نیست و هر جلسه درمانی حدود 30 دقیقه طول می‌کشد.

فروشگاه گلدن فیس، جدیدترین دستگاه کربوکسی تراپی را به صورت فروش حضوری و آنلاین عرضه می‌کند.

این روش برای چه نوع مشکلات پوستی مناسب است؟

این روش جوانسازی پوست برای انواع مشکلات پوستی کاربرد دارد، افراد با انواع عارضه‌های پوستی می‌توانند از این روش زیباسازی پوست بهره‌مند شوند. در ادامه مطلب به چند مورد از مشکلات پوستی که با تزریق دی اکسید کربن درمان می‌شود اشاره می‌کنیم:

  • سلولیت: سلولیت یا تجمع چربی یکی از مشکلاتی است که توسط این تکنیک جوانسازی پوست برطرف می‌شود، با افزایش جریان خون و افزایش تولید کلاژن به صافی پوست کمک می‌کند. سلولیت بیشتر در قسمت ران، باسن و شکم وجود دارد.
  • لیفت ابرو: با استفاده از این روش می‌توان تا حد کمی افتادگی ابرو را برطرف کرد، البته این روش را نمی‌توان جایگزین روش لیفت ابرو دانست، اما در بالا بردن ابروهای افتاده بی‌تاثیر نیست
  • کربوکسی تراپی زیرچشم: با تزریق دی اکسید کربن زیر چشم و افزایش جریان خون، سیاهی و پف دور چشم تا حد زیادی کم می‌شود.‌
  • کشش پوست: با افزایش تولید کلاژن و بازسازی پوست، علائم کشش پوست کم و در نتیجه پوست شاداب‌تر و سفت‌تر می‌شود.
  • کاهش چین و چروک: با استفاده از شیوه جوانسازی پوست با کربوکسی تراپی صورت و افزایش تولید کلاژن، پوست شاداب‌تر و سفت‌تر می‌شود.
  • تقویت رشد مو: افزایش گردش خون در پوست سر می‌تواند به رشد و تقویت مو کمک کند و با کمک کربوکسی تراپی مو می‌توان تا حد زیادی مشکلات ریزش مو را برطرف کرد، البته قبل از هر اقدامی بهتر است با استفاده از دستگاه اسکن و آنالیز پوست و مو 10 اینچ لیز مشکلات اصلی ریزش مو را بررسی کنید
  • آکنه: کربوکسی تراپی با پاکسازی پوست و نوسازی آن باعث کاهش آکنه در صورت می‌شود
  • افتادگی گونه: گونه صورت با تزریق دی اکسید کربن سفت می‌شود و فرم زیبایی به خود می‌گیرد
  • کاهش وزن: در کنار ورزش و رژیم غذایی مناسب، تزریق دی اکسید کربن باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود
  • کربوکسی تراپی واژن: برای مشکلات مربوط به مقاربت، ارگاسم و بی اختیاری ادرار نیز می‌توان از این روش کمک گرفت، البته بهتر است قبل از هر اقدامی با پزشک زنان در این مورد مشاوره کنید

آیا کربوکسی تراپی برای هر عارضه پوستی کاربرد دارد؟

در ادامه توضیح کربوکسی تراپی چیست؟ به عارضه‌های پوستی که این روش درمان بر آنها اثر دارد می‌پردازیم. از آنجایی که این تکنیک جوانسازی صورت، یک روش غیر جراحی و موثر برای انواع مشکلات پوستی است، طیف گسترده‌ای از افراد برای درمان عارضه‌های پوستی خود در بخش‌های مختلف بدن از این روش استفاده می‌کنند.

کربوکسی تراپی زیربغل، کربوکسی تراپی شکم، صورت و زیر چشم از قسمت‌های مهم و رایج در این روش هستند. برای استفاده از مزایای بی‌شمار و گسترده این روش می‌توان از پک کربوکسی تراپی لکسینا ۵۰۰ میل بهره‌مند شد.

ترمیم پوست با دی اکسید کربن

فواید جوانسازی پوست

عوامل زیادی می‌تواند باعث پیری پوست شود، آفتاب، آب و هوای سرد و خشک، آلودگی، استرس و عادات بد غذایی و نامناسب و سیگار کشیدن در کنار هم می‌تواند باعث مشکلات زیادی در پوست شود. جوانسازی پوست با استفاده از کربوکسی تراپی صورت فواید زیادی دارد که در ادامه آن را بررسی می‌کنیم:

  1. این روش جوانسازی پوست در مقایسه با روش‌های زیبایی دیگر امنیت بیشتری دارد
  2. این تکنیک جوانسازی، ماندگاری طولانی‌تری نسبت به بعضی از روش‌های جوانسازی پوست دارد
  3. کربوکسی تراپی صورت از بسیاری از جراحی‌های زیبایی کم هزینه‌تر است و از این نظر می‌توان گفت روش مقرون به‌صرفه‌‌ای می‌باشد
  4. بعد از جلسات درمانی کربوکسی تراپی نیاز به استراحت خاصی نیست و بعد از جلسه می‌توانید به فعالیت‌های روزانه خود بازگردید
  5. کربوکسی تراپی برای بسیاری از مشکلات پوستی کاربرد دارد و برای قسمت‌های مختلف بدن استفاده می‌شود

مقایسه کربوکسی تراپی با سایر درمان‌های جوانسازی پوست

تا اینجای مطلب، با فواید کربوکسی تراپی آشنا شدید، در ادامه بد نیست به مقایسه این تکنیک زیبایی با روش‌های رایج جوانسازی و طراوت پوست بپردازیم:

  • مقایسه با لیپوساکشن: روش لیپوساکشن، یک روش جراحی برای کاهش چربی بدن است، اما روش کربوکسی تراپی عوارض روش‌های جراحی را ندارد و امنیت بیشتری نسبت به روش لیپوساکشن دارد.
  • مقایسه با لیزر: لیزر درمانی دیگر تکنیک زیبا سازی پوست است که در مقایسه با کربوکسی تراپی درد بیشتری دارد و ممکن است پوست را تحریک کند
  • لایه برداری: لایه‌برداری باعث قرمزی و تحریک پوست می‌شود، اما این تکنیک هیچگونه قرمزی و حساسیتی ایجاد نمی‌کند و نیاز به دوره نقاهت ندارد
  • مزوتراپی: تکنیک مزوتراپی شباهت زیادی به روش کربوکسی تراپی دارد و حتی از آن گسترده‌تر است‌. برای اطلاعات بیشتر می‌توانید به مطلب  مزوتراپی چیست؟ مراجعه کنید.
  • بوتاکس: در روش بوتاکس نیاز به تکرار منظم این روش وجود دارد، در حالیکه در کربوکسی تراپی با اینکه تاثیر آن فوری نیست، اما ماندگاری آن طولانی‌تر از بوتاکس است.

 عوارض جانبی کربوکسی تراپی چیست؟

به طور معمول، در روش تزریق دی اکسید کربن، هیچ‌گونه عوارض جانبی مشاهده نشده است، فقط ممکن است در بعضی از قسمت‌های بدن کبودی یا قرمزی در اثر برخورد سوزن به رگ ایجاد شود که نهایت یک هفته طول می‌کشد.

در حین تزریق برای ترک پوستی کمی احساس خارش خواهید داشت که کاملا طبیعی است و خیلی زود برطرف می‌شود. در کل عوارض جانبی روش کربوکسی تراپی در حد قرمزی، تورم و درد خیلی کم است که مدت کمی طول می‌کشد.

کربوکسی تراپی در چه سنی مناسب است؟

بهتر است روش‌های جوانسازی پوست بعد از سن 18 سالگی انجام شود، هنگامی که خطوط ریز در اطراف چشم و صورت به وجود آمد زمان مناسبی برای انجام روش‌های غیرتهاجمی مانند درمان با دی‌اکسید کربن است.

خانمی در حال کربوکسی تراپی زیر بغل

امکان کربوکسی تراپی با روش‌های دیگر جوانسازی پوست

همه می‌دانیم که روش‌های متنوعی برای شادابی و طراوت پوست وجود دارد که هر کدام از آن‌ها نتایج مثبت خود را دارد.

گاهی اوقات ممکن است پزشک متخصص ترکیبی از چند روش را برای نتیجه بهتر توصیه کند، به طور مثال تزریق دی اکسید کربن را می‌توان همزمان با مزوتراپی، میکرودرم با  دستگاه میکرودرم ابریژن 85  و آر اف فرکشنال انجام داد.

مدت ماندگاری روش‌های جوانسازی پوست

مانند دیگر روش‌های غیرتهاجمی، روش درمانی با دی‌اکسید کربن ماندگاری خیلی طولانی ندارد و هر 6 ماه یکبار باید تمدید شود تا ماندگاری و دوام طولانی‌تری داشته باشد.

نکات‌ مهم‌ قبل‌ از‌‌ کربوکسی‌ تراپی چیست؟

با رعایت نکات مهمی که در زیر آمده است می‌توان بهترین نتیجه را از این فرایند زیبا سازی گرفت:

  • ضدعفونی کردن قسمت مورد‌نظر
  • رعایت اصول بهداشتی
  • بی حس کردن قسمت مورد نظر با کمپرس یخ
  • استفاده از بی حسی موضعی در صورت لزوم

تعداد جلسات درمانی در روش تزریق دی اکسید کربن

پزشکان متخصص پوست، با توجه به شرایط فرد و قسمت مورد‌نظر تعداد جلسات درمانی را تعیین می‌کند، حدودا 6 جلسه برای گرفتن نتیجه قابل قبول مناسب است. گاهی اوقات ممکن است تا 10 جلسه درمانی برای گرفتن بهترین نتیجه لازم باشد.

کربوکسی تراپی باعث شادابی پوست می‌شود

کربوکسی تراپی با کمترین عوارض جانبی

 قیمت دستگاه‌های کربوکسی تراپی از فروشگاه گلدن فیس

در این مطلب تلاش کردیم به اختصار و به زبان ساده کاربردهای دستگاه کربوکسی تراپی گلدن فیس را ارائه دهیم. همه دستگاه‌ها و تجهیزات زیبایی در گلدن فیس مطابق با استانداردهای روز و اصالت کالا هستند.

چنانچه در مورد نحوه خرید و عملکرد دستگاه کربوکسی تراپی سوال یا ابهامی دارید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *