مطالب روز

میکرودرم چیست؟ کاربرد ها، مزایا و معایب آن

میکرودرم چیست

اگر به دنبال راهی برای از بین بردن چین و چروک ریز و لک‌های صورت خود هستید تکنیک میکرودرم صورت مناسب شما است. حالا حتما دوست دارید بدانید که میکرودرم چیست و چه کاربردهایی دارد؟ تکنیک میکرودرم، یک روش زیبایی و جوانسازی است که مزایای زیادی برای پوست دارد.

اگر دوست دارید به‌طور کامل با مفهوم میکرودرم درمانی و فیشیال پوست و تاثیر آن روی جوانسازی آشنا شوید این مطلب را تا انتها دنبال کنید.

دستگاه میکرودرم چیست؟

میکرودرم، یکی از روش‌های جوانسازی پوست کم تهاجمی است که برای لایه‌برداری و پاکسازی کاربرد دارد، این روش اولین بار در سال 1996 در آمریکا مورد‌استفاده و تایید قرار گرفت. انواع دستگاه میکرودرم، با از بین بردن لایه مرده پوست، باعث از بین بردن لکه، اسکار و سایر عارضه‌های پوستی می‌شوند.

میکرودرم آبریژن علاوه بر پاک کردن عیوب صورت، می‌تواند بافت و رنگ پوست را نیز بهبود بخشد، چین و چروک‌های ریز را کاهش دهد، آسیب‌های ناشی از نور خورشید و منافذ بزرگ را از بین ببرد و حتی ترک‌های پوستی را نیز درمان کند.

در این روش، با استفاده از یک اپلیکاتور مخصوص لایه بیرونی پوست سابیده می‌شود، در بعضی مواقع، با اسپری کردن کریستال‌های ریز روی پوست، باعث لایه‌برداری آن می‌شوند.

نکته مثبت این است که برای این روش لایه برداری پوست، نیازی به بی‌حسی موضعی ندارید و فقط کافی است بعد از پایان جلسه درمانی برای جلوگیری از خشک شدن پوست، از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

مهم‌ترین فواید میکرودرم چیست

همانطور که گفته شد میکرودرم، یک روش لایه‌برداری برای صافی پوست است و برای انواع مختلف مشکلات پوستی کاربرد دارد‌.‌ در ادامه با مزایای دستگاه میکرودرم بیشتر آشنا خواهید شد:

  • رفع تیرگی پوست
  • یکنواخت کردن رنگ پوست صورت
  •  بهبود بافت پوست
  • رفع لکه‌های مربوط به افزایش سن
  • درمان ملاسما (نوعی لکه پوستی است.)
  • رفع جای زخم
  • بستن و کوچک کردن منافذ باز پوست
  • رفع خطوط ظریف و چین‌وچروک پوست

مقایسه روش میکرودرم با میکرونیدلینگ

هر دو مورد این تکنیک‌‌های زیبایی، از روش‌های مفید زیبایی و جوانسازی پوست هستند. در تکنیک میکرونیدلینگ، با استفاده از سوزن ریز، خراش‌های کوچکی روی پوست ایجاد می‌کنیم که باعث تحریک کلاژن‌سازی و جوانسازی پوست می‌شود، ساده تر بگوییم که لایه‌برداری میکرونیدلینگ، عمیق‌تر از روش میکرودرم است‌.

مقایسه میکرودرم آبریژن با هیدروفیشیال

روش هیدروفیشیال، علاوه بر لایه‌برداری پوست، کار پاکسازی آن را نیز انجام می‌دهد و باعث رساندن مواد مغذی به داخل لایه‌های پوستی می‌شود.

همچنین در تکنیک هیدروفیشیال با استفاده از سرم‌های مخصوص که شامل آنتی اکسیدان، پپتید و اسید هیالورونیک است باعث تقویت و شادابی پوست می‌شویم.

مقایسه لایه‌برداری برداری میکرودرم با روش لایه‌برداری با مواد شیمیایی

تفاوت لایه برداری شیمیایی با لایه‌برداری دستگاه میکرودرم چیست؟ لایه‌برداری شیمیایی با محصولات مخصوص آن انجام می‌شود، اما در لایه‌برداری میکرودرم، از دستگاه استفاده می‌شود، اما در واقع هر دو روش لایه برداری پوست را انجام می‌دهند.

لایه برداری با دستگاه میکرودرم، یک نوع لایه‌برداری سطحی است، در مقابل لایه برداری با محصولات شیمیایی تأثیر عمیق‌تری روی پوست  و در نتیجه تاثیر بیشتری دارد.

آیا دستگاه میکرودرم برای مو نیز کاربرد دارد؟

آیا می‌دانید تاثیر دستگاه میکرودرم برای مو چیست؟ از دستگاه میکرودرم، به تازگی برای پوست سر نیز استفاده می‌شود، با کمک این روش، منافذ پوست سر و فولیکول های مو می‌توانند خیلی بهتر محصولات مراقبتی مو را جذب کنند و در نتیجه موهای زیباتری داشته باشید.

بهترین دستگاه میکرودرم چیست

استفاده از میکرودرم در کلینیک‌ یا سالن زیبایی بهتر است؟

پیشنهاد می‌کنیم برای انجام همه خدمات و تکنیک‌های زیبایی از کلینیک‌های زیبایی معتبر استفاده کنید، چون پزشک متخصص با توجه به شرایط پوست شما بهترین روش را انتخاب می‌کند. در بعضی موارد ممکن است فرد پوست حساسی داشته باشد و عوارض جانبی برای او ایجاد شود، بنابراین در این شرایط بهتر است در کلینیک و تحت نظر پزشک متخصص باشید.

کاربرد میکرودرم برای جای جوش

لکه‌های پوستی که در اثر جوش و آکنه روی پوست ایجاد شده است‌ با دستگاه میکرودرم آبریژن از بین می‌رود. البته باید خاطر نشان کرد اگر این لکه‌های پوستی خیلی عمیق باشد با دستگاه‌ های میکرودرم درمان نمی‌شود و باید به دنبال روش دیگری باشید.

درمان عارضه پوست مرغی با ميکرودرم

درمان پوست مرغی، یکی از مزایای  دستگاه میکرودرم است، با پاکسازی سلول‌های مرده و ایجاد سلول‌های جدید، سطح پوست صاف می‌شود. برای اینکه پوستی صاف و سالم داشته باشید لازم است که عارضه‌های پوستی خود را جدی بگیرید و در صدد رفع مشکلات آن باشید.

شرایط انجام تکنیک میکرودرم چیست؟

شاید بپرسید بهترین شرایط برای انجام میکرودرم چیست؟ باید گفت: شکی نیست که هر روش زیبایی، هر اندازه هم که ایمن و پرکاربرد باشد ممکن است برای بعضی از افراد با ویژگی‌های خاص مناسب نباشد.‌ در ادامه مطلب، بررسی می‌کنیم که روش میکرودرم برای چه افرادی مناسب است.

میکرودرم به چه افرادی پیشنهاد می‌شود؟

روش میکرودرم، برای همه گروه سنی با هر نوع پوستی مناسب است و باعث درمان بسیاری از مشکلات پوستی مانند منافذ باز پوست، لکه‌های پوستی، چین و چروک ریز است، بهتر است این تکنیک زیبایی را در کنار روش‌ها و تجهیزات زیبایی دیگر مانند دستگاه اسکن بیت موجی  انجام داد.

روش میکرودرم برای چه افرادی مناسب نیست؟

همانطور که اشاره شد این روش زیبایی برای هر نوع پوستی مناسب است، اما افرادی که پوست آن‌ها به راحتی زخم می‌شود بهتر است از انجام این روش لایه‌برداری اجتناب کنند. همچنین، افرادی که شرایط زیر را دارند بهتر است روش‌های دیگر لایه‌برداری پوست را انجام دهند:

  •  افرادی که اگزما دارند
  • افرادی که دیابت دارند
  • افرادی که داروهای استروئیدی مصرف می‌کنند

آیا میکرودرم درمانی برای قسمت‌های مختلف صورت و بدن قابل استفاده است؟

یکی از مزایای انجام میکرودرم پوست، قابل اجرا بودن آن در قسمت‌های مختلف پوست است. اما بهتر است برای نواحی حساس صورت مانند زیرچشم از دستگاه میکرودرم الماسی استفاده کنید.

میکرودرمانی پوست برای چه سنی مناسب است؟

این روش لایه‌برداری، هیچگونه محدودیت سنی خاصی ندارد، اما انجام این روش، در افراد با سن کمتر نتیجه بهتری دارد. توصیه می‌شود افراد با سن بالاتر از روش‌های دیگر جوانسازی پوست استفاده کنند.

روش میکرودرمانی، به دلیل کم تهاجمی بودن برای تمامی افراد مناسب است و سن خاصی برای آن تعیین نشده است.

فاصله جلسات میکرودرم درمانی پوست چقدر است؟

پزشک متخصص پوست، فاصله جلسات و تعداد آن‌ها را مشخص می‌کند، فاصله جلسات ممکن است هر هفته، دو هفته یکبار یا ماهی یک بار باشد. تعداد جلسات، حدود 16 جلسه است و مدت هر جلسه تقریبا نیم ساعت می‌باشد.

آیا میکرودرم برای لک صورت مناسب است؟

لک صورت، به دلایل مختلفی مانند جای جوش، لکه‌های ناشی از آفتاب یا در زمان بارداری ایجاد می‌شود. با انجام چندین جلسه میکرودرم، می‌توان این لکه‌های پوستی را برای همیشه برطرف کرد.

ماندگاری میکرودرمانی روی پوست چقدر است؟

ماندگاری و دوام میکرودرم، بستگی به نوع پوست هر فرد دارد، اما به‌طور متوسط حدود یک سال ماندگاری دارد، برای ماندگاری بیشتر این روش می‌توانید از کرم ضدآفتاب و محصولات مراقبتی مناسب استفاده کنید.

آیا درمان با دستگاه میکرودرم درد دارد؟

در حین میکرودرمانی پوست صورت، هیچ دردی احساس نمی‌شود. در این روش تنها لایه‌های شاخی پوست از آن جدا می‌شود و هیچگونه جای زخم روی صورت به وجود نمی‌آید. به همین دلیل قبل از انجام روش میکرودرم، بی‌حسی موضعی تزریق نمی‌شود. تنها ممکن است تا چند ساعت پس از میکرودرم کمی سوزش و قرمزی روی صورت خود احساس کنید.

معایب دستگاه میکرودرم چیست؟

همانطور که گفته شد روش جوانسازی پوست صورت با میکرودرم، یک روش ایمن و بدون عوارض جانبی است، اما ممکن است در بعضی از افراد مشکلات زیر را ایجاد کند:

  • کبودی و تورم تا چند روز بعد از جلسه درمانی
  • تغییر رنگ پوست
  • تیره شدن پوست
  • افزایش حساسیت‌ به نور
  • پوسته پوسته شدن پوست

  دستگاه میکرودرم خانگی چیست

دستگاه میکرودرم خانگی اندازه کوچکی دارد و همراه با محصولاتی مانند اسکراب لایه‌بردار مورد استفاده قرار می‌گیرد. البته باید خاطر نشان کرد که  دستگاه خانگی میکرودرم، اندازه کوچکی دارد و قابل مقایسه با دستگاه‌های پیشرفته لایه‌برداری پوست صورت در کلینیک‌های معتبر نیست.

طرز استفاده از دستگاه میکرودرم خانگی کار سختی نیست و تنها لازم است که اپلیکاتور دستگاه را روی قسمت‌های موردنظر بکشید. مدت زمان جلسه و شدت فشار دستگاه با توجه به شرایط پوستی هر فرد متفاوت است. اگر یک قسمت از صورت دارای جوش یا تبخال است باید از کشیدن اپلیکاتور روی آن قسمت پوست اجتناب کنید‌.

نکات مهم در تکنیک میکرودرم چیست؟

در اولین گام لازم است که قبل از انجام این تکنیک با پزشک متخصص مشورت کنید تا در صورتی که این روش مناسب و سازگار با پوست شما بود آن را انجام دهید. در ادامه چند نکته مهم را که در این روش جوانسازی لازم است را بررسی می‌کنیم:

  • استفاده مداوم از ضد‌آفتاب در طول درمان میکرودرمانی پوست صورت
  • تا دو روز بعد از جلسه میکرودرم از کرم ضد جوش استفاده نکنید
  • در طول درمان، پوست خود را همیشه مرطوب نگه دارید
  • تا سه روز بعد از جلسات درمانی میکرودرم از حمام کردن و شستن صورت با آب گرم اجتناب کنید.
  • قبل از جلسات میکرودرمانی پوست، از مصرف کرم‌های لایه بردار استفاده نکنید

کاربردهای میکرودرم چیست

سخن پایانی

در مطلب دستگاه میکرودرم چیست؟ فهمیدیم که  روش میکرودرم، یک روش متداول برای جوان‌سازی و لایه‌برداری پوست است، همچنین توصیه می‌کنیم میکرودرمانی پوست، در کلینیک‌های زیبایی و توسط فرد متخصص انجام شود. کلینیک‌های زیبایی می‌توانند انواع دستگاه‌ های میکرودرم را از فروشگاه‌ گلدن فیس به صورت آنلاین و حضوری خریداری و از خدمات پس از فروش آن استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *